Beyaz kâda arkal önlü Arapça harflerle yazl bildiriyi anlamaya çaltm. Mihmandarm Ahmet bildiride; devrim sürecinden (bazlarnn ifadesiyle Arap Bahar)o ana kadar geçen bir yllk bir zaman dilimi içinde Msr'da hiçbir eyin deimediini, eski sistemin tüm uzantlaryla devam ettiini, seçim sonras oluacak iradeye yetki verilmeyeceini, anayasa yazlmnda da eski yönetimin adamlarnn hâkim olacan yazyordu. Hepimizi buna kar dayanmaya, halkn taleplerini yanstan ve halk tarafndan seçilmi parlamentonun anayasay yapmaya destee çarmaktayd.
Bir yl önce, Tunus'taki deiimin hemen ardndan Tahrir meydannda gösteriler baladnda Demokratik Kongo Cumhuriyeti'ndeydim. Olaylar oradan izliyordum. nsanlar büyük kalabalklar halinde Meydan-i Tahrir'de toplanmlar, statükoya ve Hüsnü Mübarek rejimine kar ayaklanmlard. Enteresan bir gelime oldu Ankara'da parti grubu toplantsnda babakan bir konuma yapt. Bu konuma Msr'n bakentinde Meydan-i Tahrir'deki kalabalk içinde büyük bir yank buldu. Ve devrim gerçekleti, Hüsnü Mübarek yönetimi brakmak zorunda kald.
Babakan 12 Eylül 2011'de Msr'a resmi bir ziyaret gerçekletirdi, 2002 den beri iktidardaki tecrübelerini paylat. O günler Msr ilk özgür seçimlere hazrlanmakta ve partiler yeni olumaktayd. AK Parti tecrübesi slam Dünyas'nda o kadar etkili oldu ki birçok ülkede yeni kurulan partiler Adalet ve Kalknma Partisi(Hizb'ul Adalet ve Tenmiyye-Fas) veya Hürriyet ve Adalet Partisi (Hizb'ul Hürriyet ve Adalet-Msr) adlarn aldlar. slam Dünyas'ndaki gelimelere (ki bat medyasnn ifadesi) Türkiye ve Babakan rol model oldu. slam Dünyas her konuda gözlerini Türkiye'ye dikti. Türkiye'de seçimler yaplm ve seçimlerin ana gündemini sivil anayasa oluturmaktayd. Bir kez daha yapaca anayasa ile bata slam Dünyas olmak üzere tüm dünyaya örnek olacakt.
Gel gör ki son günlerde ülke gündemiyle millet üzerinde bir tereddüt oluturulmaya çallyor. Türkiye rol model ülke olmaktan çkm, iç sorunlaryla bouur hale dönmütü tekrar. Küçük frtnalar büyük afetlere dönümü, olaylar içinden çklmaz hale gelmiti.
Son gelimeler üzerine gerek gazetelerde, gerek televizyonlarda ve gerekse sosyal paylam sitelerinde deiik deerlendirmeler yaplyor. Bu deerlendirmelere bakldnda: devletin ikiye bölündüünü, gizli devletle resmi devlet arasnda bir çatma yaandn, cemaatle hükümet arasnda ki çatmann gün yüzüne çktn, klçlarn çekildiini veya uluslararas güç mekanizmalarnn hükümete arzu ettikleri eyleri yaptramadklar için gelimeler bir ypratma operasyonu olarak alglanyor. Bunlarn tümü iç içe geçmi dorular olabilir. üphesiz bunu deerlendirmek ve pozisyon almak hükümetin görevidir. Bizimki ise her ne pahasna olursa olsun sandk tekrar halkn önüne gelinceye kadar millet iradesine sahip çkmaktr. Bu yargya kar olduumuz anlamn tamaz.
üphesiz "Adalet" kavram tüm inançlar tarafndan önemsenmi ve olmazsa olmaz kabul edilmitir. Bosna Hersek Cumhurbakan merhum Alija zetbegoviç "Hukuk benim için sadece meslek deil inancm, yaam tercihim ve hayat felsefem." demiti. Hukuk alannda görev icra eden insanlar bunu böyle anlamal ve hukuku hiç kimse kendi çkarlar dorultusunda kullanmamal. Hukukun evirilmesi tuzun kokmasyla izah edilebilir.
Yasama, yürütme ve yarg yani, devlet karsnda bir güç ina edilecekse üphesiz bu insan olmal. AK Parti'nin kurulu felsefesi eyh Edebali'nin söyledii "nsan yaat ki devlet yaasn" sözüdür. Devlet, birey organizasyonu olduuna göre eyh Edebali'nin sözünden anlayacamz gibi teminat altna alnmas gereken unsur; insan hak ve hürriyetleriyle, din ve vicdan özgürlüüdür. 2002 ylndan beri yaplan reformlara ramen, yaanlan süreç, siyasi iktidarn askeri bürokrasiyle yapt konumalara bakldnda, özel ve olaanüstü kavramlarndan arnm,hâkim devlet anlayndan hakem devlet anlayna geçebilmi deiliz. Devlet, hâkim deil hakem devlet olmaldr.
2010'da Yeryüzü Doktorlar olarak Gine Bissau'ya gitmi, ilk Cuma namazmz bakent Bissau'nun en eski Pilum caminde klmtk. 9 doktor arkada en ön safa alndk. Cuma imam Suleimane Darame elinde asas ile Türkiye'ye, Sultan Abdülhamid Han'a, babakana, ve bize yönelik övgülerle hutbeyi irat etti. Hutbede:
-"Türkleri tanyabilmeniz için onlarn tarihlerini iyi bilmeniz gerekir. Onlar yllarca slam dünyasnn önderliini yaptlar. imdi de tekrar güçlü olarak tarih sahnesine çkyorlar" demiti.
Bu yl slam Dünyas'nda anayasa hareketleri var. Geçen ay Tahrir gösterilerinde ana konu anayasa yazm kurulunun nasl oluacayd. Türkiye bugünkü haliyle slam Dünyas'na örnek oluturamaz. slam Dünyas'nda örnek oluturmas için, Türkiye'nin yeni bir anayasa yapmasna ihtiyaç var. nsan hak ve hürriyetlerini, din ve vicdan özgürlüünü garanti altna alan bu anayasa; anlalr, yasaksz, ksa bir anayasa olmaldr.
http://yenisafak.com.tr/Yazarlar/?i=31111&y=SuleymanGunduz